Handlekurv

FAQherobanner

FAQ

På denne siden har vi samlet de mest vanlige stilte spørsmålene. Finner du ikke svar på det du lurer på? Ta kontakt med oss på kundeservice@louds.no, så hjelper vi deg! :)

FAQ oversikt:

  • Kansellering, endring eller slå sammen ordre?
  • Levering av min ordre
  • Feil levert ordre
  • Leveringstid
  • Reklamasjon
  • Retur av varer, manglende returlapp
  • Betaling
  • Gratis frakt

BESTILLING

Jeg har lyst til å endre eller kansellere min ordre. Er det mulig?

Når ordren din har blitt sendt inn er det i de fleste tilfeller dessverre ikke lenger mulig å endre eller kansellere din bestilling. Det skyldes at vi pakker og sender ordre fortløpende, så du skal få pakken din raskest mulig. Om du har mottatt sendingsbekreftelse har vi ingen mulighet til å gjøre endringer. Kjøpet kan selvfølgelig angres ved å sende i retur eller bestille på nytt.

Kan jeg legge til en vare på min bestilling?

Nei, det er ikke mulig å legge til varer på en ordre. Har du bestilt med kort er det ikke mulig å øke det reserverte beløpet. Har du bestilt på faktura er du kredittsjekket for det beløpet som ligger på ordren.

LEVERING

Hva gjør jeg når jeg hvis jeg har mottatt feil varer?

Benytt deg av returetiketten og returskjema du har fått, og send de feilsendte varene i retur. Send oss en mail på kundeservice@louds.no, så hjelper vi deg videre i prosessen.

Sender dere til utlandet?

Nei, dessverre gjør vi ikke det enda.

Hvor lang leveringstid har dere?

Vi har en leveringstid på 1-4 dager i hele landet. Vårt lager ligger på Jessheim og vi sender orde fortløpende.

RETUR

Jeg vil gjerne returnere en vare, men har ingen returetikett. Hva gjør jeg?

Send oss en mail på kundeservice@louds.no, så hjelper vi deg med dette. Etiketten kan du lime på posen/esken, så kan du sende den kostnadsfritt til oss.

Må jeg betale for varene jeg returnerer når jeg har bestilt med faktura?

I utgangspunktet ikke, men er det nærme betalingsfristen før du rekker å returnere, så anbefaler vi at du betaler fakturaen i sin helhet før retur. Da slipper du eventuelle purregebyrer. Du må beregne 2-5 dager med postgang + 1-2 dager med behandlingstid før vi har bokført din retur.

REKLAMASJON

Har du vært uheldig og bestilt en vare fra oss som det er noe feil med eller ønsker å reklamere på? Ta kontakt med oss per e-post før du sender inn varen! kundeservice@louds.no. Når du kontakter oss vil vi at du oppgir ditt ordernummer, hvilken vare det gjelder og hva som er feil med varen. Hvis du har mulighet til å sende med bilde av produktet og hva som er feil, er det lettere for oss å vurdere reklamasjonen med en gang.

Ved reklamasjon gjøres det en vurdering av produktet, i noen tilfeller må vi sende reklamasjonen videre for en vurdering hos leverandøren.

Dine meninger som kunde vurderes høyt, derfor ber vi deg om å kontakte oss når du får problemer med et produkt du har handlet hos oss. Når vi har mottatt din reklamasjon jobber vi for å få behandlet denne innen 14 dager.

NB! Vi gjør oppmerksom på at reklamasjonsretten gjelder produksjonsfeil på varen og ikke feil forårsaket av normal slitasje eller elding av produktet. En reklamasjon skal gjøres så snart som mulig etter at feil oppdages. Du kan reklamere på en vare i inntil to år etter at du som kunde mottok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger, er reklamasjonsfristen fem år.

GRATIS FRAKT

Hvorfor får jeg ikke gratis frakt på min ordre? Det er kun ordre over 500,-, som kvalifiserer til fri frakt. Har du spørsmål? Ta kontakt med oss, kundeservice@louds.no.

PERSONLIG INFORMASJON Den informasjonen du deler med oss blir kun brukt til å kommunisere nyheter og tilbud til deg. Du kan når som helst melde deg av vårt nyhetsbrev via lenke nederst i nyhetsbrevet, eller på "min side" på louds.no.

Bytte & retur

Vi tilbyr 30 dagers åpent kjøp fra tidspunktet du mottar varene og gratis retur og bytte. Om en eller flere av varene du har mottatt ikke skulle passe, kan du selvsagt returnere deler eller hele din forsendelse til oss eller bytte till en annen vare. Det skal være enkelt å handle hos oss og vi ønsker at du skal være fornøyd med kjøpet du har gjort.

Hvordan angrer jeg kjøpet og bytter en vare?

Angrer du kjøpet av en vare kjøpt i nettbutikken fyller du ut bytte-og returskjemaet og benytter returetiketten du har fått tilsendt på mail. Du kan også laste ned bytte- og returskjemaet her:

Klikk her for bytte- og returskjema!

Har du betalt med kort vil Klarna refundere deg beløpet. Du blir kontaktet om de trenger kontoinformasjon for å kunne refundere deg beløpet. Har du valgt faktura annulleres denne ved retur av alle varene på ordren. Returnerer du deler av ordren betaler du kun restbeløpet ved å benytte KID og kontonummer på original faktura.

__NB! __Ikke bruk ikke teip eller skriv rett på originalemballasjen når du sender retur.

Husk at vi skal kunne selge varene på nytt. Pakk inn varen slik den ble levert. Ved retur og bytte er du ansvarlig for varen. Når du skal returnere eller bytte skal varen være ubrukt og returneres i en uskadd originalforpakning. Samtlige lapper og manualer skal sendes med.

NB! Det er dessverre ikke mulig å bytte til en dyrere vare hverken på kort eller faktura. Da må du angre kjøpet og bestille på nytt.

Returetikett

Har du ikke fått returetikett på mail så kan du kontakte kundeservice så hjelper vi deg. Send oss en epost til kundeservice@louds.no.

Varer som ikke kan returneres

Om varen er brukt, originalemballasjen er skadet eller om varen mangler medfølgende lapper, manualer, bruksanvisninger etc. godkjennes ikke returen og vi sender varen tilbake til deg. Unntaket er om varen leveres i en forpakning som ikke er mulig å åpne uten å skade forpakningen, f.eks. blisterpakning. Da har du som kunde rett til å åpne forpakningen for å prøve varen uten at du mister returretten.

Tilbakebetaling

Etter mottak og godkjent retur tilbakebetales beløpet innen 14 dager fra vi mottok returen. Har du bestilt med faktura og denne ikke er betalt annuleres denne om du returerer alt. Om du returnerer deler av en fakturabestilling betaler du kun for de øvrige varene. Har du betalt fakturaen og skal ha penger igjen er det Klarna som refunderer deg beløpet. Klarna vil ta kontakt for å få kontoinformasjon.

For din egen sikkerhet ønsker ikke Klarna å spare detaljer om din bank. Derfor behøver de disse på nytt når de skal overføre pengene til deg. Du kan benytte ditt tilgodebeløp til å betale andre utestående fakturaer hos Klarna, eller de tilbakebetaler deg til din konto. Vær oppmerksom på at Klarna behøver å motta litt opplysninger om deg for å gjennomføre utbetaling, samt kvittering som viser din innbetaling dersom beløpet overstiger 30 000 NOK. Du vil motta en mail fra Klarna om ditt tilgodebeløp og du kan følg stegene i mailen.

Fant du ikke svar på det du lurte på? Ta kontakt med oss på kundeservice@louds.no, så hjelper vi deg!

/LOUDS-jentene

Få nyheter først

Vi lover å sende deg nyheter, inspirasjon, konkurranser og eksklusive kolleksjoner gjennom våre nyhetsbrev. Ved å si ja godtar du våre betingelser. Les mer her.

Takk for at du meldte deg på vårt nyhetsbrev

Levering innen 1-4 arbeidsdager

Fri retur og bytterett